OBCHODNÍ PODMÍNKY

společnosti Pavel Kocián – Solární ohřev vody

(s účinností od 11. 11. 2025)

1. Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky upravují práva a povinnosti mezi:

a zákazníky (dále jen „objednatel“ nebo „zákazník“) při poskytování služeb, dodávce a montáži solárních systémů, ohřevu vody a souvisejících technologií.


2. Předmět činnosti

Dodavatel poskytuje služby v oblasti:

  • dodávky, montáže a uvedení do provozu solárních systémů, tepelných čerpadel, ohřevu vody a příbuzných technologií,
  • administrace dotačních programů (např. SFŽP ČR / Nová zelená úsporám),
  • následného servisu a údržby.

3. Objednávka a uzavření smlouvy

Zákazník může dodavatele kontaktovat prostřednictvím nezávazného poptávkového formuláře na webu, telefonicky nebo e-mailem.
Na základě poptávky dodavatel zpracuje cenovou nabídku a návrh smlouvy o dílo, kterou zákazník schvaluje podpisem – buď osobně, nebo elektronicky (e-mailem).

Smluvní vztah vzniká uzavřením smlouvy o dílo mezi dodavatelem a objednatelem.


4. Cena a platební podmínky

Cena je stanovena vždy individuálně na základě cenové nabídky a potvrzené smlouvy.

Platební podmínky:

  • záloha může být požadována před dodávkou materiálu (nejčastěji převodem na účet na základě zálohové faktury),
  • doplatek je splatný po dokončení montáže a uvedení systému do provozu,
  • platby lze provést:

Platební podmínky:

  • záloha může být požadována před dodávkou materiálu (nejčastěji převodem na účet na základě zálohové faktury),
  • doplatek je splatný po dokončení montáže a uvedení systému do provozu,
  • platby lze provést:
    • převodem na účet,
    • prostřednictvím QR kódu,
    • v hotovosti.

Faktury jsou splatné standardně do 7 dnů, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak.


5. Termíny realizace

Termín realizace montáže se stanovuje individuálně dle dohody a technické připravenosti objektu.
Zpravidla montáž probíhá do 14 dnů od potvrzení objednávky, pokud jsou splněny veškeré podmínky ze strany objednatele (např. stavební připravenost, připojení elektrické sítě, přístupnost místa montáže apod.).

Dodavatel nenese odpovědnost za prodlení způsobené okolnostmi na straně objednatele nebo vyšší mocí (např. zpoždění dodávek, počasí, pandemie, apod.).


6. Záruka a servis

Na dodané zařízení i provedené práce se vztahuje zákonná záruka dle občanského zákoníku (24 měsíců).

Dodavatel dále nabízí možnost prodloužené záruky formou servisního programu – za poplatek dle aktuální nabídky.

Servisní zásahy a údržba se sjednávají individuálně dle potřeby zákazníka.


7. Odstoupení od smlouvy

Objednatel může od smlouvy odstoupit v případech stanovených zákonem nebo dohodou obou stran.
V případě, že již bylo započato s plněním zakázky nebo byly objednány specifické komponenty na míru, může být účtován přiměřený storno poplatek odpovídající vynaloženým nákladům.

Vzhledem k charakteru služeb (zakázková montáž podle požadavků zákazníka) není možné odstoupit od smlouvy bez zákonného důvodu podle § 1837 občanského zákoníku (plnění podle přání zákazníka).


8. Dotační programy

Dodavatel spolupracuje se zákazníky na zajištění a administraci dotačních programů SFŽP ČR a Nová zelená úsporám.
Za tímto účelem může být pořizována fotodokumentace instalace technologií. Tyto údaje jsou zpracovávány výhradně pro potřeby administrace dotace a uchovávány dle požadavků poskytovatele dotace.


9.Reklamace

Zákazník je povinen při převzetí díla prověřit jeho funkčnost a úplnost.
V případě vady má právo na:

  • bezplatné odstranění vady opravou,
  • přiměřenou slevu z ceny,
  • výměnu vadného zařízení (pokud je to možné).

Reklamace se uplatňuje e-mailem nebo písemně na adresu dodavatele.
Lhůta pro vyřízení reklamace činí 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou jinak.


10. Ochrana osobních údajů


11. Řešení sporů


12. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 11. 11. 2025 a nahrazují veškeré předchozí verze.
Dodavatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoliv měnit; aktuální znění je vždy dostupné na webových stránkách dodavatele.